Mam takie samo zdanie w tej sprawie jak Andrzej. Po zmianie stan prawny jest następujący:
§ 36. Przebieg granic działek ewidencyjnych wykazuje się w ewidencji na podstawie dokumentacji geodezyjnej, przy-
jętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, sporządzonej:
...
8 ) w wyniku geodezyjnego pomiaru sytuacyjnego istniejących lub wznowionych znaków granicznych albo wyznaczonych punktów granicznych.
Czyli w tym konkretnym przypadku, jeśli w wyniku wywiadu terenowego (§ 7 ust. 1 standardów) geodeta jednoznacznie zidentyfikował znaki graniczne w terenie, to nie ma potrzeby zawiadamiać formalnie nikogo a jedynie wykonać pomiar sytuacyjny tych znaków
względem osnowy geodezyjnej 1 klasy z błędami średnimi nieprzekraczającymi 0,30 m (§ 61 ust. 1 egib).
Wtedy pozostaje jeszcze spełnić warunek:
§ 85
...
2. Dokumentacja geodezyjna, określająca dane ewidencyjne, przyjmowana do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego powinna spełniać wymagania rozporządzenia w zakresie formatu danych i standardów technicznych tych danych oraz zawierać wykaz zmian danych ewidencyjnych, o którym mowa w § 46 ust. 3.
I tu może nastąpić ZONG! Bo mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualne dane ewidencyjne. Niektóre ośrodki nim zaewidencjonują operat mdcp, to w takich wypadkach żądają wniosku od strony dotyczącego wprowadzenia zmiany do ewidencji. W przypadku braku wniosku wszczynają postępowanie i wydają decyzję, która gdy staje się ostateczna upoważnia do wprowadzenia zmian współrzędnych punktów granicznych. I dopiero wtedy "uwalniany" jest operat z mdcp. Mnie takie postępowanie wyhamowało kilka razy na ponad miesiąc w ośrodkach na wschodnich rubieżach.
Chociaż, wydaje mi się, że taka zmiana powinna być wprowadzona z urzędu na podstawie:
Art. 24
...
2b. Aktualizacja informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków
następuje:
1) w drodze czynności materialno-technicznej na podstawie:
...
g) wpisów w innych rejestrach publicznych,
Oczywiście "innych rejestrów publicznych" oznacza inny rejestr niż ewidencja gruntów i budynków, która jest przecież rejestrem publicznym. Przy czym zakładam, że
ewidencja materiałów zasobu o której mowa np. w art. 12b ust. 5
jest rejestrem publicznym.