Kontakt

Polskie Towarzystwo Geodezyjne
Prezes Zarządu PTG:
Dorota PAWŁOWSKA-BASZAK
Adres do korespondencji:
ul. Elizy Orzeszkowej 6 lok 4
59-220  LEGNICA


Zarząd PTG:
E-mail: zarzad@ptg-org.pl

Komisja Rewizyjna PTG:
E-mail: komisja.rewizyjna@ptg-org.pl

Sąd Koleżeński PTG:
E-mail: sad.kolezenski@ptg-org.pl


NIP: 637-215-37-14
REGON: 121032220
KRS: 0000333653

Numer konta:
mBank
74 1140 2004 0000 310279 379255

Członkostwo w PTG

Instytucje geodezyjne







Autor: eljotp Wątek: Przestrzegam przed firmą GPS.pl  (Przeczytany 7970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eljotp

  • goście
  • *
  • Wiadomości: 2390
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Chrome 36.0.1985.143 Chrome 36.0.1985.143
    • http://wbgsc.pl
Przestrzegam przed firmą GPS.pl
« dnia: 20 Sierpnia 2014, 09:03 »
Wpierw fakty:
wczoraj zespół będący kilkaset kilometrów od Biura czyli będąc w tzw. delegacji, "odpalając" odbiornik GNSS CHC X90-E napotkał na problem. Odbiornik nie przekazywał danych do kontrolera. Oczywiście pierwsze co to sprawdzenie powiązania po bluetooth. Pod WM wszystko gra, po wejściu do SurvCe niby też (bo wykrywa odbiornik) ale nawet informacji o odbiorniku nie przekazuje.

Decyzja Kolegów w terenie; połączenie odbiornika z kontrolerem za pomocą kabla. Po podpięciu i skonfigurowaniu połączenia efekt identyczny. Ale przy próbach różnych opcji, i przy zmianie modelu odbiornika z "E" na "D" udało się połączyć ale jakość pomiaru tylko "DGPS".

Następna decyzja Kolegów w terenie, to telefon do firmy GPS.pl, i tu kilka wyjaśnień... Odbiornik został zakupiony jako zestaw wraz z kontrolerem Nautiz X7. Od zakupu minęło przeszło 3 lata, czyli gwarancja minęła 2 lata temu.



I teraz wracam do relacji Kolegów z telefonicznej rozmowy. Po przedstawieniu problemu zostali przełączeni do Szefa firmy GPS.pl, który po wysłuchaniu z jakim problemem Koledzy się borykają, odpowiedział by skierować do niego maila z opisem problemu, a dzień później dostaniemy odpowiedź o warunkach pomocy. Odpowiedź całkowicie absurdalna biorąc pod uwagę, że zespół jest w delegacji i potrzebuje jakiejś informacji tu i teraz, a nie za dzień czy za tydzień. Tym bardziej, że w przeszłości z tym odbiornikiem był przypadek, że oprogramowanie miało ograniczenie czasowe uniemożliwiające działanie. Zresztą sprawa słynnego "generatora raportów" który zakupiony wraz z kompletem wyszczególnionym w specyfikacji przekazywanego sprzętu, po pewnym czasie przestał działać, też wskazywała na taką możliwą ewentualność.



 Teraz po objawach można się było spodziewać, że jest możliwa również jakaś blokada w oprogramowaniu, tak jak we wcześniejszych przypadkach a z czego firma GPS.pl jest już znana.

Po zapytaniu Kolegów co to za "warunki", padła odpowiedź, że chodzi tu o wykupienie rocznej, telefonicznej pomocy (wsparcie) technicznej za 500 zł netto!!! Dlatego ku przestrodze podaje ten fakt Koleżankom i Kolegom, bo jest to "pomoc" nie spotykana w innych firmach.

Jeżeli okaże się znowu, że to oprogramowanie odbiornika ma jakieś pułapki czasowe... To chyba przyjdzie się spotkać w sądzie...
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2014, 09:10 przez Leszek »
Pozdrawiam Leszek

"Przecież to oni wiedzą jedynie
Jak świat wygląda, a jak powinien"


"Rząd nie ciąża
Da się usunąć"


Piotr Bukartyk

Offline Farba77

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • jedna prosta idea
  • System:
  • Windows XP Windows XP
  • Przeglądarka:
  • Chrome 36.0.1985.143 Chrome 36.0.1985.143
Odp: Przestrzegam przed firmą GPS.pl
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Sierpnia 2014, 12:49 »
Leszku , właśnie jestem w trakcie dochodzenia się z w/w firmą. Chodzi o CHC X91 - ciągły brak możliwości połączenia między rejestratorem i anteną. Jedyna możliwość to za każdym razem restetowanie anteny. Oddałem do serwisu na gwarancji, która kończyła się na początku sierpnia. Diagnoza - wymiana płyty głównej. Pomyślałem ok, niech wymieniają. Właśnie odebrałem sprzęt ponoć po wymianie płyty - wyjechałem w teren i zonk, nic się nie zmieniło. Dzwonię do serwisu i słyszę, że muszę dalej próbować, a jeśli problem będzie się powtarzał, to będą coś myśleć. Myk polega na tym, że właśnie skończył się okres gwarancyjny, a jak zapytałem o gwarancję na wymienioną część ( płyta główna) , to dostałem informację, że mogą "przedłużyć" gwarancję TYLKO o czas, jaki sprzęt przebywał w serwisie. Ręce mi opadły. Żałuję, że się skusiłem i kupiłem CHC. Niech inni tego błędu nie popełniają.

Offline eljotp

  • goście
  • *
  • Wiadomości: 2390
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Chrome 36.0.1985.143 Chrome 36.0.1985.143
    • http://wbgsc.pl
Odp: Przestrzegam przed firmą GPS.pl
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Sierpnia 2014, 16:07 »
Mnie chodzi jedynie o to by upowszechnić metody handlowe tej firmy. Odważając się na to wiedziałem na co się decyduję, że będę przedmiotem plwocin szefa tej firmy. Ale mnie to wali, już jestem na końcu diagnostyki przyczyn nie odbierania przez kontroler danych z odbiornika.
Pozdrawiam Leszek

"Przecież to oni wiedzą jedynie
Jak świat wygląda, a jak powinien"


"Rząd nie ciąża
Da się usunąć"


Piotr Bukartyk

Offline Tytus

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Jedna prosta idea
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Odp: Przestrzegam przed firmą GPS.pl
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Sierpnia 2014, 18:29 »
Nie chcę pisać o wyższości jednej firmy nad drugą, bo to niema żadnego związku ze sprzętem, który sprzedają. Dlatego, że kiedyś dawno temu kupiłem świetny tachimetr pewnej zacnej firmy. Sprzedawca doradził mi dobrze i do dzisiaj jestem z niego zadowolony. Dopłaciłem tylko 1000zł bo chciałem kupić tańszy. Rok może dwa lata później zacna firma założyły nowy oddział, a sprzedawca odszedł z firmy. Dlaczego o tym pisze? Bo po powstaniu nowego oddziału i odejściu handlowca, który mi sprzedał tachimetr nigdy więcej z zacną firmą się nie udało "dogadać".
Kilka lat temu zdecydowałem się kupić "GPS". Pytałem również GPS.PL. Ostatecznie zrezygnowałem i zapłaciłem więcej. Kupiłem droższy i dzięki temu miałem przez prawie 3 lata "full service". W okolicy byłem pierwszy, nie miałem kogo się zapytać. Nie żałuje i jestem zadowolony. I jeszcze raz zrobiłbym to samo.
Kupując drożej wiedziałem, że płace również za "support".

Rok temu przeszukałem  facebooka w poszukiwaniu informacji o producentach z poza europy i us (że tak dyplomatycznie napiszę) to co znalazłem było żałosne.

Dlatego polecam tylko trzech producentów. Mają doświadczenie, zaplecze i porządny serwis. Chociaż na jednym z nich się zawiodłem i "GPS" kupiłem od innej firmy. Potem kupiłem nowszy tachimetr, a handlowiec z "zacnej firmy" nadal nie chciał ustąpić. I nadal nie ustępuje. Jego sprawa.
 
Zawiodłem się jednak na człowieku nie na sprzęcie.

Leszku powodzenia.