Tak jak napisałem wcześniej, Państwo z GUGiK są ignorantami, którym się wydaje, że z przyczyny zajmowania stanowisk w Centralnym organie administracji rządowej, to wolno im wszystko nawet zaginać przestrzeń czasową czy wmawiać nieistniejące w prawie rzeczy. Przedstawiony cytat a szczególnie ten fragment
Formularz zgłoszenia z opcją „zgłoszenie uzupełniające do zgłoszenia o identyfikatorze …” został wprowadzony w związku z art. 40d ust. 5 Pgik, z którego wynika możliwość udostępnienia wykonawcy zgłoszonych prac materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego także w trakcie ich wykonywania. Formularz z zaznaczonym polem „zgłoszenie uzupełniające do zgłoszenia o identyfikatorze ...” nie może być wykorzystywany do rozszerzenia obszaru opracowania albo też do dodania nowego celu lub rezultatu zgłoszonych prac
jest dosłownym i wystarczającym dowodem na dyletanctwo Autorów.
Przecież powołany art. 40d ust. 5 uPgik
5. Przepisu ust. 4 nie stosuje się w przypadku udostępniania wykonawcy prac geodezyjnych lub prac kartograficznych dodatkowych materiałów zasobu w trakcie wykonywania zgłoszonych prac geodezyjnych lub prac kartograficznych.
dotyczy czegoś innego niż celu wprowadzenia formularza... Literalnie ten przepis stanowi, że przepisu ust. 4 o ryczałcie 30 zł nie stosuje się w przypadku udostępniania dodatkowych materiałów w trakcie wykonywania prac i to prac, które zostały już zgłoszone.
4. W przypadku, gdy opłata, związana z realizacją jednego wniosku dotyczącego udostępnienia zbiorów danych w postaci elektronicznej lub z udostępnieniem materiałów zasobu niezbędnych do wykonania prac geodezyjnych lub prac kartograficznych objętych jednym zgłoszeniem, obliczona zgodnie z zasadami określonymi w ust. 1 i 2, jest mniejsza od 30 zł, pobiera się opłatę w wysokości 30 zł.
Generalnie to Zespół ministra Żuchowskiego
do spraw rozwiązań systemowych w geodezji i kartografii pierwsze co powinien rekomendować ministrowi to usuniecie procedury "zgłoszeń prac geodezyjnych", która jest nie tylko niezgodna z konstytucyjną wolnością gospodarczą ale przede wszystkim generującą niezasadne koszty administracyjne. Już dość dawno z prawa obowiązującego w geodezji i kartografii znikły obowiązki administracji do koordynacji prac geodezyjnych i kartograficznych. A tylko ta koordynacja uzasadniała potrzebę ewidencjonowania prac w trakcie ich wykonywania. Od dawna ewidencjonowanie prac geodezyjnych i kartograficznych będących w trakcie wykonywania oraz ewidencjonowanie tylko samego zamiaru wykonywania tych prac jest pozbawione nie tylko racjonalnych podstaw administracyjnych i gospodarczych ale powoduje duże opóźnienia w realizacji zadań gospodarczych i inwestycyjnych. Zlikwidowanie tej przeszkody odbije się tylko zyskami w gospodarce państwa a w administracji publicznej zmniejszenie kosztów.
Przykładem na realizację obsługi udostępniania danych i materiałów z PZGiK jest funkcjonujący równolegle system obsługujący wszystkich obywateli zainteresowanych danymi zasobu przy pomocy wniosków o których mowa w art.40g pkt 1 uPgik.