Kontakt

Polskie Towarzystwo Geodezyjne
Prezes Zarządu PTG:
Dorota PAWŁOWSKA-BASZAK
Adres do korespondencji:
ul. Władysława Łokietka 18
59-220  LEGNICA


Zarząd PTG:
E-mail: zarzad@ptg-org.pl

Komisja Rewizyjna PTG:
E-mail: komisja.rewizyjna@ptg-org.pl

Sąd Koleżeński PTG:
E-mail: sad.kolezenski@ptg-org.pl


NIP: 637-215-37-14
REGON: 121032220
KRS: 0000333653

Numer konta:
mBank
74 1140 2004 0000 310279 379255

Członkostwo w PTG

Instytucje geodezyjne







Autor: UlaZ Wątek: PROTOKÓŁ KONTROLI  (Przeczytany 15706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
PROTOKÓŁ KONTROLI
« dnia: 22 Października 2011, 15:04 »
Witam!
Proponuję, aby w tym wątku umieszczać kontrowersyjne uwagi inspektorów w protokołach kontroli operatów, araz dyskutować na temat ich zasadności.
 Zacznę pierwsza. Mam ostatni protokół z kontroli, w którym Naczelnik Wydziału Geodezji skontrolował:
1. Zgodność mapy zasadniczej( ewidencyjnej) ze szkicem wywiadu w terenie oraz mapy jednostkowej z mapą zasadniczą ( ewidencyjną)
2. Zgodność wykonania roboty ze wskazaniami ośrodka
3.Kompetność przekazywanej dokumentacji technicznej
4. Zgodność wykonania roboty z obowiązującymi przepisami prawa

No i uwaga " Składka dla ewidencji gruntów i budynków powinna zawierać kopię całego operatu z aktualizacji operatu ewidencji gruntów. Podstawa - Wyroki: III SA/Kr 512/09 z dnia 05.07.2011, III SA/Kr 1170/10 z dnia 29.06.2011r. "
Operat dotyczył podziału małej działki, dla której wcześniej trzeba było ustalić granice.

Ja mam wątpliwości: Czy zakres kontroli zgodny z par.9.1 rozporządzenia z dnia 16 lipca 2001 oraz czy wyroki sadów mogą stanowić podstawę żądań Pana Naczelnika, a Wy?
Pozdrawiam.
Ula
Pozdrawiam, Ula

Offline Adam Wójcik

  • Zarząd PTG
  • *****
  • Wiadomości: 2832
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Października 2011, 14:03 »
Witaj Ulka.

O co chodzi Panu Naczelnikowi? Przywołane przez niego wyroku sądów w skrócie dotyczą bowiem tego, że:

1. jeżeli jest spór, to starosta nie jest właściwym organem do jego rozstrzygania lecz wójt gminy w procedurze rozgraniczenia;
2. jeżlei strona żąda zmiany w ewidencji, to winna przedstawić operat techniczny, który te zmiany dokumentuje.

Zupełnie nie widzę związku tych wyroków z Twoją sprawą.

A tak nawiasem zapytam: co to jest "składka dla egib"? Czy jest to taki nieformalny (bo Instrukcja O-3 tego nie przewiduje) "wyciag" (kopie dokumentów) z operatu technicznego przeznaczony dla ewidencji uwzględniający jakie o jakie zmiany chodzi (wykaz zmian gruntowych, wykaz współrzędnych, zaktualizowany rysunek mapy ewidencyjnei itp.)? "U nas" nieformalnie sporządzamy tzw. "Część ewidencyjną" w której te dokumenty są zamieszczane.

No i co to jest "operat z aktualizacji operatu egib"? Przecież to Twoje opracowanie właśnie będzie podstawą do wprowadzenia zmian do operatu ewidencyjnego... Czy Naczelnikowi chodzi o jakiś poprzedni operat, na podstawie którego już dokonano zmian w ewidencji? Po co mu kopia "całego operatu"? O podstawie prawnej nie wspomnę...

Szczerze mówiąc, to tak sformułowana uwaga jest dla mnie całkowicie niezrozumiała.

>>Czy zakres kontroli zgodny z par.9.1 rozporządzenia z dnia 16 lipca 2001 oraz czy wyroki sadów mogą stanowić podstawę żądań Pana Naczelnika?

Wyroki nie. Mogą co najwyżej wyjasniać pewne kwestie, jednakże są wiążące wyłacznie dla organu i stron w sprawach, w których zostały wydane.
Natomiast co do par.9 rozporządzenia, to właśnie ten przepis określa zakres dopuszczalnej kontroli operatu. Tutaj mam pytanie dodatkowe: czy Pan Naczelnik kontrolował dokumentację techniczą z upoważnienia starosty? Bo dla mnie to jakieś dziwne, że sam Pan Naczelnik dokonuje tak przyziemne czynności... Nie macie w swoim ośrodku "normalnych" inspektorów? Znaczy się osób upoważnionych do kontroli przez starostę? :)

Pozdrawiam, Adam Wójcik.
Geodezja, w przeciwieństwie do matematyki, jest jednym wielkim błędem...

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Października 2011, 17:10 »
Witam!
Dziękuję Adamie za wyrok. Przeczytałam i wydrukowałam go sobie. Świetny.
" Składka dla egib" to właśnie  kopia dokumentów z operatu technicznego ( kopia szkicu, protokołu, zaktualizowanej mapy). W jednym z ośrodków , na terenie których pracuję nazywają to " część B" operatu,a w tym ośrodku, którego dotyczy sprawa, o którą pytałam " składką do ewidencji gruntów".
Pytasz o Pana Naczelnika. Pokrótce Ci wyjaśnię. Jest to osoba, która sprawuje tą funkcję od sierpnia tego roku. Po miesiącu swojego urzędowania zorganizował spotkanie z wykonawcami, aby cyt" ujednolicić wykonywanie prac".Poszłam na to spotkanie z nadzieją, że będzie jakaś merytoryczna dyskusja i może rzeczywiście wspólnie coś ustalimy i poprawimy. Myliłam się jednak. Pan Naczelnik potraktował nas z pozycji władzy ( wiesz jemu naprawdę się wydaje , że ma nad nami władzę.) Zaopatrzył się w rzutnik, wskaźnik elektoniczny, posadził nas w rzędach przed tablicą i poinformował , czego bedzie wymagał.  
Najważniejsze: okładka operatu musi być twarda ( w miękkiej operatu nie przyjmie).
Słuchając tego człowieka załamałam się ( kompletny brak znajomości podstawowych przepisów ).
Pan Naczelnik poinformował nas, że każda zmiana kształtu ( nie lubię określenia " konfiguracja") czy powierzchni działki będzie wprowadzana decyzją. Na moje pytanie dlaczego?  poirytował się i odpowiedział, że przecież " decyzje te wchodzą do ksiąg wieczystych". Decyzji nie będzie wtedy, gdy powierzchnie wyrównamy do ewidencyjnej. Na moją uwagę , że przepisy nie przewidują czegoś takiego, aby prawidłowo obliczoną powierzchnię wyrównać do tej błędnej też zareagował nerwowo. Dla Pana Naczelnika powierzchnie i granice na mapie ewidencyjnej ( koszmarny kataster austriacki) to świętość i oni tej świętości strzegą.
Mówił, jak mamy tytułować mapy np. mapy z pomiaru aktualnych użytków mamy tytułować ... " mapa z projektem użytków". Tego "projektu użytków " nie wytrzymałam więc wtrąciłam uwagę, że my przecież niczego nie projektujemy tylko mierzymy to co jest na gruncie zgodnie z przepisami, które to regulują. Pan Naczelnik odpowiedział mi, że dopuki nie ma tego na mapie ewidencyjnej to jest to tylko projekt.
I w taki oto sposób podpadłam Panu Naczelnikowi, bo tylko ja miałam uwagi ,a wszyscy grzecznie notowali i dostosują się do zaleceń Pana Naczelnika. A zapomniałam, jeszcze jedna ważna sprawa, o której dyskutowaliście w innych wątkach. Sprawa przyjmowania granic z wyrysu. Według Pana Naczelnika takie wynoszenie granic z austriackiego katastru i przyjmowanie ich do podziału jest jak najbardzej prawidłowe.
Wszystkie operaty są kontrolowane i przyjmowane do zasobu osobiście przez Pana Naczelnika. Protokół kontroli to najczęściej zółta albo niebieska karteczka samoprzylepna przyklejona do operatu.
Po moim niesfornym zachowaniu, gdzie odważyłam się mieć inne zdanie niż Pan Naczelnik, na karteczkach było dużo bzdurnych uwag, więc pisemnie wystąpiłam z prośbą, aby protokół kontroli sporządzał w formie jaką przewiduje prawo, które o karteczkach samoprzylepnych nic nie mówi. Protokół otrzymałam z uzasadnieniem , jak opisałam.
Rozpisałam się, ale wrócę do mojego operatu.  Jeżeli Cię to interesuje , mogę na przykładzie tego operatu opisać, jak u nas wygląda problem zwykłego podziału nieruchomości.  Mamy zlecenie podziału nieruchomości składającej się z 4 działek , między którymi granic wewnętrznych brak, bo nigdy ich nie było. ( Jeżeli chcesz wejdź sobie na geoportal i znajdź działki w Zawoi powiat suski 14911,14892/3,14898/3,14912/4).  Oczywiście żadnych wiarygodnych danych o położeniu punktów granicznych nie ma, więc ustaliliśmy je w oparciu o par.37 rozporządzenia w sprawie egib. Po pomiarach zmieniło się trochę położenie na mapie granic zewnętrznych no i połączyliśmy te działki tworząc jedną , której powierzchnia też jest trochę inna od sumy powierzchni tych czterech pierwotnych. Dane przekazaliśmy do PODGiK stąd te uwagi.
W piątek odebrałam zaklauzulowane mapy z aktualizacji , które Pan Naczelnik był łaskaw przyjąć bez " składki" zawierającej kopię całego operatu.
Ale to dopiero początek naszej pracy w asortymencie " podział nieruchomości". Teraz sprawą zajmie się ewidencja gruntów, która będzie prowadzić postępowanie administracyjne na podstawie naszego operatu.
I jeszce jedna ciekawostka. Pani, która wydawała materiały chciała mi dać tylko jedną mapę, a reszta jak stwierdziła będzie załacznikami do decyzji. Wyobraź sobie chcieli wziąć mapy preznaczone dla mojego zleceniodawcy i rozesłać je ( orginały) sąsiadom, jako załącznik do decyzji. Zaprotestowałam i mapy otrzymałam, przy czym Pani poinformowała mnie, że to już ostatni raz zmianę w ewidencji( łaskawie)  wprowadzą na podstawie postępowania administracyjnego prowadzonego z urzędu, bo Pan Naczelnik zadecydował , że na przyszłość, do każdej aktualizacji będzie wymagał wniosku strony.    Co ty na to?
Ręce opadają, a gdzie koniec podziału ?( Chyba ja  jestem niemądra, że nie chcę przyjąc granic z wyrysu i wyrównać powierzchni do błednej ewidencji, wtedy  byłoby szybko i bez problemu?)
Pozdrawiam
Ula
Pozdrawiam, Ula

Offline Adam Wójcik

  • Zarząd PTG
  • *****
  • Wiadomości: 2832
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Października 2011, 15:17 »
Witaj Ulka...

Mam wrażenie, że dobrze trafiłaś zaglądając na to Forum... Bo jak zapewne zauważyłaś zabierają tu głos w większości osoby, które właśnie podobnie jak Ty, nie godzą się na stosowanie i utrwalanie tzw. prawa powiatowego...  Z Twoich postów jakie zamieściłaś na Forum wynika cały szereg spraw, które są niczym innym jak bezprawnym tworzeniem i egzekwowaniem własnie owego prawa powiatowego. Ale jak widzę całkiem nieźle sobie z tym radzisz... Bo przede wszystkim masz determinację, popartą więdzą i doświadczeniem...

W związku z tym mam pewną sugestię...

Na Zjeździe PTG rozmawialiśmy o kontynuowaniu i rozwijaniu pomysłu powoływania komisji tematycznych, które zajmowałyby się opracowaniem nurtujących nas problemów w taki sposób, aby prace te mogły być dobrze przeanalizowanym i udokumentowanym materiałem, stanowiącym podstawę do kierowania pism i zapytań do różnych instytucji. Na przykład jedna z już powołanych komisji zajmowała się tematem dopuszczalności ustalania granic w trybie przepisów rozporządzenia egib. Skutek prac tej komisji był taki, że na podstawie opracowanych przez nas analiz GUGiK w oficjalnym pismie skierowanym do PTG dopuścił możliwość ustalania granic w tym trybie. Można wręcz powiedzieć tak, że to PTG "odrobiło lekcje" i podało na tacy GUGiK-owi argumentację przemawiającą za dopuszczalnością tego trybu. Jak teraz słyszymy - procedura ta z dnia na dzień staje się normą w coraz większej liczbie powiatów...

Stąd też może warto byłoby zdefiniować, a następnie opracować, kolejne tematy które pod patronatem PTG zostałyby zgłoszone do organów Służby Geodezyjnej i Kartograficznej (i nie tylko do nich)... Właśnie zabieram się do założenia nowego wątku dotyczącego zgłaszania propozycji tematów jakimi winno zająć się PTG... No i oczywiście liczę, że się do nas przyłączysz...

Pozdrawiam, Adam Wójcik.
Geodezja, w przeciwieństwie do matematyki, jest jednym wielkim błędem...

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Października 2011, 15:44 »
Witaj Adamie!
Cieszę się, że trafiłam na to forum. Wiesz, ja sama jedna toczyłam boje w sprawach całkiem podobnych, używając całkiem podobnych argumentów jak TPG. Moje przemyślenia w wielu sprawach są zbieżne z Waszymi.
Jeśli chodzi o par. 37 rozporządzenia, ja na pomysł  jego stosowania wpadłam kilka lat temu i go po prostu stosowałam . Rozumiałam ( i nadal rozumię)  rozporzadzenie w ten sposób: Skoro w par.35  pkt 3 wyraźnie pisze, że źródłami danych ewidencyjnych są wyniki terenowych pomiarów geodezyjnych , natomiast w par.45 ust.2 , że do aktualizacji operatu ewidencyjnego przepisy par.35 stosuje się odpowiednio, dla mnie osobiście, oczywistym było, że w przypadku braku innych wiarygodnych danych , mogę je pozyskać w trybie par. 37. Robimy takie opracowania już kilka lat, oczywiście na początku   były problemy, ale o dziwo moja argumentacja została w powiecie przyjęta i teraz opracowania w trybie par.37 są wykonywane  też przez innych geodetów.
Jeśli chodzi o walkę z bezprawiem powiatowych chętnie się do Was przyłączę. Mam wiele przykładów takiego bezprawia i myślę, że faktycznie w grupie o wiele łatwiej to zwalczać.
Pozdrawiam
 Ula
Pozdrawiam, Ula

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #5 dnia: 1 Grudnia 2011, 19:28 »
Witam!

Dzisiaj w protokole kontroli mam taką uwagę:

" Dokumentacja nie przygotowana do kontroli przed przyjęciem do zasobu . Nie podświetlone działki oraz odpowiadające im parcele gruntowe na mapie starej i nowej. Brak zestawienia powierzchni parcel z działkami. "

 Kontrolowane opracowanie to wykaz synchronizacyjny między AWZ a ewidencją,czyli coś, co zgodnie z zał. nr 5 do rozporządzenia powinno być elementem wypisu. W naszym starostwie  takich wypisów się  nie wydaje, tylko geodeci sporzadzają dokument, który   się nazywa.... albo " mapą z wykazem synchronizacyjnym" albo " mapą do celów prawnych". Tak naprawdę jest to  wyrys i wypis z wykazem synchronizacyjnym.

Pozdrawiam, Ula
Pozdrawiam, Ula

Offline Adam Wójcik

  • Zarząd PTG
  • *****
  • Wiadomości: 2832
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #6 dnia: 3 Grudnia 2011, 14:43 »
>>Dokumentacja nie przygotowana do kontroli przed przyjęciem do zasobu . Nie podświetlone działki (...)

Zarówek nie dołączyłaś, czy baterie się wyczerpały?  :)

Ja w każdym bądź razie swoje posty za każdym razem podświetlam  :idea:

Pozdrawiam, Adam Wójcik.
Geodezja, w przeciwieństwie do matematyki, jest jednym wielkim błędem...

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #7 dnia: 3 Grudnia 2011, 15:58 »
Chciałam Adamie trochę przyoszczędzić na energii bo......ostatnio coś chyba się z moim autem dzieje niedobrego.... tankuje zawsze za 100 zł, a dla mojego samochodu na coraz krócej to starcza.... na samochodach nie znam się zupełnie i nie wiem co się dzieje.... czy silnik czy jakaś lampa paliwowa czy nie wiem co?..... A tu Pani inspektor wykryła brak podświetlenia w operacie......

Pozdrawiam,Ula
Pozdrawiam, Ula

Offline Adam Wójcik

  • Zarząd PTG
  • *****
  • Wiadomości: 2832
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #8 dnia: 3 Grudnia 2011, 16:23 »
Ulka... Zawsze możesz użyć argumentu, że Pani Inspektor jest tak oświecona, że tak naprawdę przy jej blasku jakiekolwiek dodatkowe iluminacje pozostają blade, i w sumie nie mają sensu... :)

Pozdrawiam, Adam Wójcik.
Geodezja, w przeciwieństwie do matematyki, jest jednym wielkim błędem...

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #9 dnia: 6 Grudnia 2011, 20:59 »
Witam!
Dzisiejsze uwagi w protokole kontroli:

- Na zawiadomieniu brak jest wymienionych podmiotów ( stron postępowania) do których zostało ono wysłane

-Na zawiadomieniu brak jest również podstawy prawnej, w oparciu o którą dokonuje się zawiadomienia tj. art.38 ust.1 rozporządzenia z 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków

-Brak jest również pełnego pouczenia o skutkach niestawiennictwa tj: " W razie usprawiedliwionego niestawiennictwa strony , geodeta wstrzymuje czynności do czasu ustania przeszkody lub wyznaczenia pełnomocnika- nie dłużej jednak niż na okres jednego miesiąca"

- W protokole ustalenia przebiegu granic działek - w kolumnie 8- brak jest odpowiednich adnotacji o niestawieniu się osób na czynności ustalenia granicy.

- Pomimo wcześniejszych próśb o prawidłowe wypełnianie w/w protokołu zgodnie z wzorem z wyzej przytoczonego rozporządzenia, nadal jest on wypełniany niestarannie- przede wszystkim w kolumnie 2 należy wpisywać działki , bez chaotycznego rozrzucania ich po protokole. Zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia najpierw wpisuje się działkę przedmiotową ( z którą ustalane są granice pozostałych działek) z odkreśleniem jej kreską poziomą, od działek, których granice są ustalane( licznik- kreska ułamkowa-mianownik).

-Dołączony szkic opisać " szkic polowy"

-Na szkicu należy umieścić adnotacje " stanowi załącznik do protokołu ustalenia przebiegu granic działek"

-Składka dla ewidencji gruntów i budynków powinna zawierać: kopię zgłoszenia pracy geodezyjnej,sprawozdania technicznego, zawiadomień,zwrotnych potwierdzeń odbioru,protokołu ustalenia prezbiegu granic wraz ze szkicem i opisem granic,wypisów z rejestru gruntów, obliczenia powierzchni, badania hipotecznego. Składkę należy trwale zszyć wraz ze stroną tytułową ( której brak).

-Uzupełnić wniosek o przyjęcie do zasobu ; o powierzchnię obliczoną ze wspólrzędnych oraz dopisać składkę dla EGiB - jako materiał przyjmowany do zasobu.


Pozdrawiam , Ula
Pozdrawiam, Ula

Offline Krzysztof

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 31
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #10 dnia: 2 Stycznia 2012, 11:08 »
Witam,
mam pewien problem, pojawiłem się jako "nowy" w jednym z ośrodków i Pan Inspektor za każdym razem po kilka razy sprawdza moje operaty, tzn sprawdza i znajduje nowe usterki w części do której poprzednio nie miał uwag. Wybieram się do niego na rozmowę i chciałbym dobrze się do niej przygotować. Rozporządzenie z 16.07.2001r MRRiB porusza sprawę kontroli ale nie mówi ile razy można pisać protokół.

Pozdrawiam,
Krzysztof

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #11 dnia: 2 Stycznia 2012, 12:59 »
Witam!
Kontrolować operat można tylko raz w terminie sześciu dni roboczych od przekazania operatu do kontroli. Każda następna kontrola jest pozbawiona podstaw prawnych. Inspektor może tylko zająć stanowisko , co do prawidłowości usunięcia uzasadnionych usterek ( ale tylko tych, które zostały wymienione w protokole kontroli).
Jeżeli z usterkami się nie zgadzasz, a inspektor odmawia przyznania Ci racji, powiniem wydać odmowę przyjęcia operatu do zasobu z uzasadnieniem, a Ty masz możliwość zaskarżenia czynności materialno-technicznej do sądu administracyjnego no i oczywiści wystąpienia do WINGiK o zbadanie zasadności odmowy włączenia dokumentacji do zasobu.  
Ja osoboście jestem zwolenniczką  " rozmowy " z urzędnikami na piśmie. Na Twoim miejscu napisałabym krótkie pisemko z prośbą o wyjaśnienie przyczyn, dlaczego w pierwszym protokole kontroli nie było wszystkich uwag, kto za to odpowiada  oraz o podanie podstawy prawnej sporządzania następnych protokołów kontroli.


Pozdrawiam,Ula
Pozdrawiam, Ula

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Stycznia 2012, 12:00 »
Witam!

Uwaga w najnowszym protokole kontroli sformułowana przez Pana Naczelnika Wydziału Geodezji cyt:

" Brak składki dla EGiB do wydania decyzji ".

Opracowanie dotyczy aktualizacji ewidencji gruntów po ustaleniu granic w trybie par.37-39 rozporządzenia.
Korekty w stosunku do danych z ewidencji  są wręcz kosmetyczne, jak na tamtejsze warunki.

Ciekawostką jest, że skompletowałam operat według nowego rozporządzenia, do czego zarzutów nie było, a brakło.... " składki do wydania decyzji".

Ręce opadają. Ciekawe czy Jaśnie Naczelnik przeczyta opinię PTG dotyczącą decyzji i czy coś z niej zrozumie ?


Pozdrawiam, Ula
Pozdrawiam, Ula

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Marca 2012, 20:41 »
Witam!

Uwagi z PODGiK w Bochni.

- Brak na dokumentach nr KERG - podstawa prawna : par.10 Instrukcji O-3
-Brak uzupełnionych danych we wniosku ( ilość kart w zasobach, ilość wykorzystanej osnowy) podstawa prawna : par.7 ust. 3 rozporzadzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 16 lipca 2001r w sprawie zgłaszania........
- W sprawozdaniu technicznycm brak informacji dotyczącej: producenta,rodzaju,typu i modelu odbiornika oraz anteny, daty i czasu pomiaru, rodzaju oprogramowania wewnętrznego, rodzaju i formatu wykorzystanych korekt RTK, sposobu wyznaczenia ostatecznych współrzędnych - Podstawa prawna: par.24 Wytycznych Technicznych G.1.12
- Nieprawidłowy pomiar RTK, czas pomiaru szczegółów I gr ( studzienki kanalizacyjne) , Zbyt wysoki PDOP - podstawa : 18.14 Zalecenia Techniczne Warszawa 2011, Podstawa prawna; par.22 Wytycznych technicznych G.1.12
- Różnice dwukrotnego niezależnego pomiaru na pkt kontrolnym większe niż 0.06 m na dx i dy - podstawa prawna ; par.21 pkt.4 wytycznych technicznych G.1.12.

Zastanawiam się, czy osoba , która uważa, że Wytyczne Techniczne G.1.12 są przepisem prawa powinna kontrolować operaty.

Pani inspektor  kontrolowała wykonawcę roboty.
PDOP ani razu nie przekroczyło 5.
Pomiar dotyczył dość dużej kanalizacji w dość długim czasie,więc nie wiem, jak to sprawozdanie techniczne musiałoby wyglądać , żeby Pani Inspektor była zadowolona.
Kto ten nr KERG na każdym dokumencie powinien pisać? Wykonawca? A może Ośrodek ?

Ręce opadają.

Pozdrawiam, Ula
Pozdrawiam, Ula

Offline UlaZ

  • Członek PTG
  • ***
  • Wiadomości: 2534
Re: PROTOKÓŁ KONTROLI
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Kwietnia 2012, 21:36 »
Po wczorajszym doświadczeniu już chyba nic w protołach  kontroli nie jest w stanie mnie zaskoczyć. Otóż wczoraj odebrałam pierwszy w moim życiu geodezyjnym .... " PROTOKÓŁ KONTROLI TECHNICZNEJ ZGŁOSZENIA PRACY GEODEZYJNEJ".  Jako podstawę kontroli podano rozporządzenie z dnia 16 lipca 2001r. W wyniku kontroli stwierdzono, że zgłoszenie nadaje się do przyjęcia do PZGiK pod warunkiem usunięcia następujących usterek : brak nr regon, brak województwa, brak powiatu".... I co Wy na to? Czy ktoś z Was może się pochwalić takim protokołem?

Ula
Pozdrawiam, Ula