Kontakt

Polskie Towarzystwo Geodezyjne
Prezes Zarządu PTG:
Dorota PAWŁOWSKA-BASZAK
Adres do korespondencji:
ul. Władysława Łokietka 18
59-220  LEGNICA


Zarząd PTG:
E-mail: zarzad@ptg-org.pl

Komisja Rewizyjna PTG:
E-mail: komisja.rewizyjna@ptg-org.pl

Sąd Koleżeński PTG:
E-mail: sad.kolezenski@ptg-org.pl


NIP: 637-215-37-14
REGON: 121032220
KRS: 0000333653

Numer konta:
mBank
74 1140 2004 0000 310279 379255

Członkostwo w PTG

Instytucje geodezyjne







Autor: Paralia Wątek: kartoteka budynku dwu funkcyjnego  (Przeczytany 2850 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paralia

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Jedna prosta idea
  • System:
  • Windows 10 Windows 10
  • Przeglądarka:
  • Chrome 56.0.2924.87 Chrome 56.0.2924.87
kartoteka budynku dwu funkcyjnego
« dnia: 3 Kwietnia 2017, 07:38 »
Witam

Robię inwentaryzację budynku który w połowie będzie budynkiem produkcyjnym, a w połowie budynkiem handlowo usługowym. Co pisać w kartotece? obydwie funkcje? czy tylko tą która przeważa ?

Offline Dorota.P.Baszak

  • Zarząd PTG
  • *****
  • Wiadomości: 1939
  • Jedna prosta idea
  • System:
  • Windows XP Windows XP
  • Przeglądarka:
  • Opera 36.0.2130.80 Opera 36.0.2130.80
Odp: kartoteka budynku dwu funkcyjnego
« Odpowiedź #1 dnia: 3 Kwietnia 2017, 08:53 »
To  nie  geodeta określa  funkcję  budynku, a  tym  bardziej  nie  zakłada  kartoteki.
Czynności  te  wykonuje  starosta.

Offline Paralia

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Jedna prosta idea
  • System:
  • Windows 10 Windows 10
  • Przeglądarka:
  • Chrome 56.0.2924.87 Chrome 56.0.2924.87
Odp: kartoteka budynku dwu funkcyjnego
« Odpowiedź #2 dnia: 3 Kwietnia 2017, 09:18 »
U nas w powiecie przy inwentaryzacjach budynku trzeba zrobić kartotekę, która później idzie do EGiBu i tam jest wprowadzana. W sumie to nie spotkałam się z powiatem żeby kartoteka nie była wymagana.

Offline eljotp

  • goście
  • *
  • Wiadomości: 2390
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Chrome 57.0.2987.133 Chrome 57.0.2987.133
    • http://wbgsc.pl
Odp: kartoteka budynku dwu funkcyjnego
« Odpowiedź #3 dnia: 3 Kwietnia 2017, 13:32 »
To  nie  geodeta określa  funkcję  budynku, a  tym  bardziej  nie  zakłada  kartoteki.
Czynności  te  wykonuje  starosta.

W Prawie geodezyjnym i kartograficznym w art. 22 ust. 3 pkt 3 zawarto uprawnienie dla starosty do żądania udzielenia informacji o sposobie użytkowania budynku od właścicieli/podmiotów określonych w art. 20 ust. 2 pky 1. Zostaje otwartą kwestią czy sposób użytkowania budynku=głównej funkcji budynku?
Natomiast w rozporządzeniu ws egib znalazłem coś co chyba "umoczyło" nas w określanie  (§ 49 ust. 1 pkt 4) -  pola powierzchni działki ewidencyjnej,  rodzaj i pola powierzchni użytków gruntowych, głównej funkcje budynku i numer działki ewidencyjnej.
Natomiast nigdzie nie mogłem znaleźć zapisu, który określał, że własnie funkcje, rodzaje materiałów itp. sprawy budowlane ma określać osoba mająca uprawnienia budowlane a wiem, że gdzieś to czytałem?


Cytuj
§ 49. 1. O dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych starosta zawiadamia:
1) organy podatkowe – w wypadku zmian danych mających znaczenie dla wymiaru podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego;
2) wydział ksiąg wieczystych właściwego miejscowo sądu rejonowego – w wypadku zmian danych objętych działem I ksiąg wieczystych;
3) właściwe miejscowo jednostki statystyki publicznej – w wypadku zmian w cechach adresowych nieruchomości oraz dopisywania i wykreślania budynków;
4) właściwe podmioty ewidencyjne oraz osoby, jednostki organizacyjne i organy, o których mowa w § 11 ust. 1 pkt 1 – w przypadku gdy zmiana została dokonana w trybie czynności materialno-technicznej wyłącznie na podstawie dokumentacji geodezyjnej, przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, i dotyczyła:
a) pola powierzchni działki ewidencyjnej,
b) rodzaju lub pola powierzchni użytków gruntowych,
c) głównej funkcji budynku,
d) numeru działki ewidencyjnej;
5) starostów sąsiednich powiatów – w przypadku gdy zmiana dotyczy punktów granicznych położonych na granicy tych powiatów.

§ 63. 1. Danymi ewidencyjnymi dotyczącymi budynku są:
...
1f. W przypadku braku pełnego zbioru danych, o których mowa w ust. 1, do czasu ich uzupełnienia budynek może być ujawniony w ewidencji za pomocą niepełnego zbioru danych, zawierającego co najmniej:
1) identyfikator budynku;
2) status budynku;
3) geometryczny opis konturu budynku lub – w razie braku danych niezbędnych do sporządzenia tego opisu – dane określające w układzie 2000 położenie środka geometrycznego budynku;
4) rodzaj budynku według KŚT;
5) klasę budynku według PKOB;
6) główną funkcję budynku.

Cytuj
Art. 22.
3. Jeżeli uzyskanie danych niezbędnych do aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów i budynków nie jest możliwe w inny sposób, starosta może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na podmioty, o których mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1, obowiązek:
3) udzielenia informacji o sposobie użytkowania budynków i lokali.
Pozdrawiam Leszek

"Przecież to oni wiedzą jedynie
Jak świat wygląda, a jak powinien"


"Rząd nie ciąża
Da się usunąć"


Piotr Bukartyk

Offline Mirek57

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
  • System:
  • Windows XP Windows XP
  • Przeglądarka:
  • Chrome 49.0.2623.112 Chrome 49.0.2623.112
Odp: kartoteka budynku dwu funkcyjnego
« Odpowiedź #4 dnia: 4 Kwietnia 2017, 17:18 »
Witam

Robię inwentaryzację budynku który w połowie będzie budynkiem produkcyjnym, a w połowie budynkiem handlowo usługowym. Co pisać w kartotece? obydwie funkcje? czy tylko tą która przeważa ?
W kartotece budynku masz pozycje główna funkcja FSB i inna funkcja IFS, piszesz obie funkcje, tak samo zresztą jak rodzaj wg KŚT i klasę wg PKOB. U nas też zakładamy kartoteki ale tylko wtedy gdy nie jest ujawniony w ewidencji budynek projektowany, w takim przypadku robimy wykaz zmian danych ewidencyjnych budynku. Kartotek jest coraz mniej bo dotyczą starych niezakończonych budów gdzie organ nie wprowadzał budynku projektowanego bo nie było takiego wymogu. Oczywiście wprowadzamy funkcję dominującą wg. KŚT i PKOB
« Ostatnia zmiana: 4 Kwietnia 2017, 17:21 przez Mirek57 »
pozdrawiam Mirek

Offline jkbsrwk

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 209
  • Jedna prosta idea
  • System:
  • Windows 10 Windows 10
  • Przeglądarka:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
Odp: kartoteka budynku dwu funkcyjnego
« Odpowiedź #5 dnia: 4 Kwietnia 2017, 22:26 »
Zostaje otwartą kwestią czy sposób użytkowania budynku=głównej funkcji budynku?

Zgodnie z definicją z Rozporządzenia ws EGiB:
"Przez główną funkcję budynku rozumie się sposób użytkowania w przeważającej, pod względem powierzchni użytkowej, części tego budynku."