W związku z wejściem w życie nowelizacji ustawy o minimalnej stawce godzinowej wszyscy samozatrudnienie mają obowiązek prowadzić rejestr godzin swojej pracy potwierdzony przez zleceniobiorcę i przechowywać go przez 3 lata.
Co o tym myśleć??
Odsyłam do artykułu:
http://www.rp.pl/Kadry/312289907-Ewidencja-czasu-pracy-dla-zleceniobiorcow-i-samozatrudnionych-aby-PIP-sprawdzila-ich-minimalne-wynagrodzenie.html#ap-2i ustawy:
USTAWA
z dnia 22 lipca 2016 r.
o zmianie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę oraz niektórych innych ustaw1)
Art. 8b. 1. W przypadku umów, o których mowa w art. 734 i art. 750 Kodeksu cywilnego, strony określają
w umowie sposób potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług.
2. W przypadku gdy strony w umowie nie określą sposobu potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia
lub świadczenia usług, przyjmujący zlecenie lub świadczący usługi przedkłada w formie pisemnej, elektronicznej lub
dokumentowej informację o liczbie godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług, w terminie poprzedzającym
termin wypłaty wynagrodzenia.
3. Jeżeli umowa nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej, przedsiębiorca
albo inna jednostka organizacyjna, przed rozpoczęciem wykonania zlecenia lub świadczenia usług, potwierdza
przyjmującemu zlecenie lub świadczącemu usługi w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej ustalenia
co do sposobu potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług, a w przypadku braku takiego
potwierdzenia przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.